مشاوره ماليات شرکت ها
مشاوره ماليات شرکت ها
مشاوره ماليات شرکت ها عبارت از دريافت برنامه براي صرفه جويي در هزينه جهت تداوم شرکت و سرمايه گذاري اصولي براي پيشرفت سازمان است زيرا اگرچه بسياري از مديران مشمول پرداخت ماليات مي شوند و بايد در مدت زمان مشخص آن را پرداخت نمايند به دليل نبود و کمبود اطلاعات متحمل هزينه هاي جبران ناپذير مالياتي مي شوند.
چه شرکت هايي (اشخاص حقوقي) مشمول ماليات مي شوند؟
تعريف کلي اي که براي دريافت ماليات تعيين شده است بيان ميکند که تمامي کساني که شاغل هستند، دستمزد ميگيرند و از خدمات بيمه تأمين اجتماعي برخوردار هستند بايستي ماليات پرداخت کنند.
هر ساله در اظهار نامههايي که از سوي وزارت اقتصاد و دارايي صادر مي گردد ميزان مالياتي که اشخاص حقيقي و حقوقي بايد پرداخت کنند اعلام مي شود. هم چنين ميزان آن که هر سال محاسبه مي گردد متفاوت است و بسته به شرايط اقتصادي و رکود و تورم اين محاسبات انجام مي شود.
مشاور مالياتي کيست؟
مشاور مالياتي تنها فردي است که مي تواند به سبب علم و اطلاع خود و سالها تجربه در حوزههاي مالي، حسابداري و اطلاع از قوانين مالياتي و حقوق و دستمزد، پرونده هاي ماليتان را در مراجع قانوني اداره نمايد.
فراموش نکنيد براي اداره پرونده هاي مالياتان، تنها يک مشاور مي داند « بهترين راه چيست؟ »
معرفي مدير فني گروه مشاوره ماليات شرکت ها(اشخاص حقوقي)
جناب آقاي افشين فتحي
سوابق کاري مهم:
- رئيس حسابداري گروه فن آوا – شرکت فن آوا کارت
- معاون مالي، اداري و برنامه ريزي اقتصادي شرکت تجارت الکترونيک بانک دي
- معاون مالي، اداري و برنامه ريزي اقتصادي بهروي تهران بزرگترين شرکت مهندسي ريلي کشور
گواهينامه ها و افتخارات:
- عضو انجمن مهندسي مالي ايران و خاورميانه
- عضو انجمن حسابداري مديريت
- تجزيه و تحليل صورتهاي مالي مطابق با استانداردهاي روز
- ايزو – IMQ
- مسلط به قوانين ماليات و ماليات بر ارزش افزوده و تحليل مفاهيم
- کدينگ سيستم هاي حسابداري و قيمت تمام شده
- لايحه نويسي و …
چرا نياز به مشاوره ماليات شرکت داريم؟
اطلاع از قوانين پيچيده، بخشنامههاي به قولي خلع الساعه که فاصله تصويب برخي از آنها تنها يک شبانه روز است و ابهامات و تعارض هايي که در قوانين مالياتي وجود دارد، کاري بس دشوار و البته بسيار تخصصي است، تلاش براي فهم اين قوانين نتيجه اي جز اتلاف وقت در پي نخواهد داشت و در نهايت هم منتهي به پرداخت ماليات سنگين تر و خسارت هاي گاها جبران ناپذير مي شود، مجموع اين موضوعات ضرورت بهره گيري از مشاوره مالياتي را برايتان ايجاد مي کنيد .
حتي مي توانيد در يک آزمون کوتاه با اين چهار پرسش ضرورت بهره گيري از مشاوران مالياتي را بهتر درک کنيد:
آيا مي دانيد قوانين مختص حيطه شغليتان چيست ؟
آيا مي دانيد عدم پرداخت ماليات چه عوارض ناخوشايندي برايتان در پي خواهد داشت؟
آيا مي دانيد قانون براي مودياني که به وظايف قانونيشان عمل مي کنند، تسهيلاتي در نظر گرفته است؟
آيا مي دانيد چگونه از جريمههاي احتمالي قانونگذار خلاصي يابيد؟
بهره گيري از مشاوران مالياتي تنها راه نجات شما براي پرداخت ماليات اضافي است
نقش ماليات در بقاي واحدهاي توليدي چيست؟
ماليات مقوله ايست که داد بسياري از صاحبين مشاغل را درآورده است، در اين ميان تنظيم اظهارنامههاي مالياتي نادرست سهم بسزايي در تحميل هزينه هاي مالياتي جبرانناپذير دارد، شايد به کرات ديدهايد به پرونده مالياتي شرکتي بزرگ به سبب اداره مدير مالي حاذق، مالياتي معقول تعلق گرفته، ولي پرونده برخي کسب و کارهاي خرد به جريمههاي مالياتي سنگيني ختم گرديده است.
براي شما به عنوان يک کارآفرين تکان دهنده خواهد بود اگر بدانيد، ?? درصد از مديران به سبب تحميل اين هزينهها عطاي کسب و کارشان را به لقاي آن بخشيده اند و ورشکست شدهاند. در اين ميان ?? درصد از موديان فرار از ماليات را به قرار ترجيح داده اند که اين راه هم در آخر به تحميل جرائم مالياتي به مراتب سنگين تر از ماليات ختم شده، زيرا مأموران مالياتي سازمان امور مالياتي به قدري در کار خود مجرب هستند که مي توانند به راحتي مو را از ماست بيرون کشيده و حتي سوزن را در انبار کاه پيدا کنند.
مزاياي مشاوره مالياتي
?- شرکت ها بايد بدانند واحد تجاريشان مشمول چه مالياتي مي گردد؟
?- رسيدگي مالياتي به چه صورت است ؟
?- به چه صورت مي توانند از جرائم و ماليات هاي سنگين خبر دار شوند ؟
?- به چه نحوي دفاتر و سيستم خود را کدينگ کنند که در زمان گزارش گيري دچار مشگل نگردند؟
?- کمک به مديران عالي شرکت ها در تصميم گيري هاي مهم و اساسي
?- اطلاع از قوانين و بخشنامه هاي به روز
?- لايحه نويسي حرفه اي و دفاع از حقوق شرکت و جلوگيري از ضرردهي شرکت
?- انجام و مشاوره و ارشاد به موقع موارد قانوني شرکت در موعد مورد نظر
مشاوره مالياتي چه نتايجي در بر دارد ؟
?- بستن قراردادها، اسناد و صورت هاي مالي شما به بهترين شکل ممکن
مديران بايد ماليات خود را در مدت زمان مشخصي پرداخت نمايند در حالي که در اين زمينه علم و اطلاعي هم ندارند يا با کمبود اطلاعات خود متحمل اشتباهات جبران ناپذير مي شوند و بخش عمده درآمد و گاها سرمايه شان را به دولت پرداخت مي کنند، در مشاوره مالياتي خبري از اين فرصت سوزي ها و خسارت هاي مالي نيست، اسناد به بهترين شکل تنظيم و در نهايت مالياتي منصفانه پرداخت خواهيد کرد.
?- خالي شدن ذهن مديران ارشد و هيات مديره از مشغله هاي مالي به عنوان مهم ترين دغدغه اصلي آنها
به عنوان مدير هر روزه با چند چالش مواجه هستيد؟ اداره و سرپا نگه داشتن يک مجموعه و پرداخت حقوق هر کارمند در شرايط فعلي اقتصادي، خود چالشي است که هر ماه براي يک مدير تکرار مي شود و ديگر مجالي براي مواجهه با چالش هاي وسيع تري چون ماليات و بيمه باقي نمي گذارد به همين جهت حضور يک مشاور سهم عمده اي در کاهش اين قبيل نگراني ها دارد.
آيا مي دانيد مهم ترين تاريخ هاي گرفتن مشاوره ماليات شرکت ها کي هست؟
اظهارنامه ارزش افزوده: آخرين مهلت ارسال فصل زمستان ??، تا ?? ارديبهشت ?? خواهد بود.
اظهارنامه عملکرد: مهلت ارسال تا ?? خرداد هر سال و اشخاص حقوقي تا ? ماه بعد از سال مالي مي باشد.
اظهار نامه مستغلات: آخرين مهلت ارسال ، تا ?? خرداد ماه خواهد بود.
خلاصه ليست حقوق: آخرين مهلت ارسال خلاصه ليست حقوق ارديبهشت تا پايان خرداد ?? خواهد بود.
پلمپ دفاتر قانوني: آخرين مهلت ارسال پلمپ دفاتر قانوني کل و روزنامه سال ??، تا پايان سال ?? مي باشد.
ليست بيمه تامين اجتماعي: آخرين مهلت ارسال ليست بيمه تامين اجتماعي ارديبهشت، تا پايان خرداد ماه مي باشد.
در مورد ماليات شرکت ها، آيا مي دانستيد؟
چنانچه درآمد مشمول ماليات مشخصه قطعي با رقم اظهار شده از طرف مؤدي بيش از پانزده درصد (??%) اختلاف داشته باشد، علاوه بر تعلق جرايم مقرر مربوط که قابل بخشودن نيز نخواهد بود تا سه سال بعد از ابلاغ ماليات مشخصه قطعي از هر گونه تسهيلات و بخشودگيهاي مقرر در قانون مالياتها نيز محروم خواهند شد.
پرداخت هايي که کارفرمايان با عنوان حق المشاوره، حق حضور در جلسات، حق تدريس، حق تحقيق و حق پژوهش به اشخاص حقيقي غير از کارکنان خود پرداخت مي کنند، در حاليکه مشمول پرداخت کسورات بازنشستگي يا بيمه نيستند، بايد ?? درصد ماليات سالانه را پرداخت کنند.
وزارت امور اقتصادي و دارايي يا سازمان امور مالياتي مي تواند براي مودياني که قادر به پرداخت بدهي مالياتي خود اعم از اصل و جريمه بصورت يکجا نيستند از تاريخ ابلاغ ماليات قطعي، بدهي مربوط را حداکثر بمدت ? سال تقسيط نمايند.
مودي مالياتي به موجب ماده ??? قانون ماليات هاي مستقيم اين حق برايش لحاظ شده است که از اداره امور مالياتي بخواهد در هريک از مراحل مختلف وصول و اجرا، حق برخورداري از حداقل معيشت در چارچوب قوانين جاري برايش در نظر گرفته شود.
مودي حق دارد يک نفر نماينده از اتاق بازرگاني و صنايع و معادن يا اتاق تعاون يا جامعه حسابداران رسمي يا مجامع حرفه اي يا تشکل هاي صنفي يا شوراي اسلامي شهر به انتخاب خود جهت شرکت در هيات حل اختلاف مالياتي معرفي نمايد .
افرادي که به تازگي شغلي برپا کردند موظفند پس از ? ماه اين موضوع را به سازمان امور مالياتي اطلاع دهند تا معافيت هاي مالي مشمول آنان گردد در غير اينصورت نه تنها از معافيت مالي برخوردار نمي شوند، بلکه ملزم به پرداخت جريمه ميگردند که ?? درصد(??%) مازاد بر مالياتشان است.
از دادرسي مالياتي چه ميدانيد؟
صاحبان مشاغل اعم از حقوقي و حقيقي در موعدهاي مقرر بايد اظهارنامه هاي مالياتي خود را تقديم اداره امور مالياتي کنند. اين اظهار نامه ها پس از بررسي ممکن است رد يا تاييد گردند، در صورت تاييد که ماليات اخذ مي گردد، ولي در صورت رد شدن پرونده، اداره ماليات مبلغي بالاتر از مبلغ اظهارشده توسط مؤدي را بهعنوان ماليات در نظر ميگيرد، اگر مودي اين مبلغ را نپذيرد بايد از طريق مراجع قانوني به راي اداره ماليات اعتراض نمايد که به اين فرآيند دادرسي مالياتي مي گويند.
چگونه ميتوان دادرسي مالياتي را در کمترين زمان به نتيجه رساند؟
اين امر بستگي مستقيم به نوع دفاع مؤدي از اظهارنامه مالياتي و پرونده مالياتي خود دارد. اگر مؤدي بتواند بهخوبي و با استناد به قوانين مالياتي مراجع رسيدگي به شکايت را قانع کند، پرونده مالياتي او بهسرعت بسته ميشود. اما مسئله اينجاست که چه کسي ميتواند آنقدر به قوانين تسلط داشته باشد که نماينده اداره ماليات را شکست دهد.
اين امر تنها با بهرهگيري از تجربه مشاوران مالياتي در امور دادرسي مالياتي محقق مي شود، در اين صورت مي توانيد با خيالي آسوده کسبوکار خود را مديريت کنيد و از درگيري بيهوده با اداره ماليات و پذيرفتن ريسک بالاي آن خودداري کنيد.
هزينه مشاوره تلفني مالياتي اشخاص حقوقي(شرکتها)
هزينه مشاوره تلفني آرموو در بخش ماليات شرکتها از قرار دقيقه اي ???? تومان است که در مقايسه با مشاوره حضوري بسيار مقرون به صرفه است، دريافت مشاوره مالياتي حضوري با توجه به پيچيدگي، کميت و کيفيت پرونده هاي ارجاعي و حاذق بودن مشاور انتخابي متفاوت است، در حالي که در مشاوره هاي تلفني آرموو مي توانيد از راهنمايي هاي ماهرترين مشاوران فارغ از پيچيده بودن پرونده ماليتان يا تخصصي بودن سئوالاتتان بهره مند گرديده و در وقت و هزينه خود صرفه جوئي نمائيد.
تفاوت مشاوره مالياتي حسابداران چيست؟
- تشخيص درست مشکل
- هدايت صحيح مسئله به سمت حل شدن
- رفع مشکل يا پيدا کردن بهترين راه براي به حداقل رساندن ضرر مشتري
چرا حسابدارن مشاوره تلفني مالياتي را ترجيح مي دهند؟
- تخصصي بودن اين شغل، تجربه زياد و کمبود نيروهاي متخصص و کارآزموده در اين زمينه
- عدم نياز به رفت و آمد
- سهولت برقراري ارتباط و رفع مشکل با توجه به راههاي ارتباطي موجود
- انجام مشاوره در هر زمان
ماموريت آرموو در مشاوره ماليات شرکت ها
ما در آرموو نهايت تلاش خود را به کار بسته ايم که ماليات شما به نحوي عادلانه، منصفانه و معقول پرداخت شود.
در اين راه کوشيده ايم تمامي نيازهاي شما توسط مشاوران تخصصي در هر بخش شامل ارزش افزوده و ماليات هاي مرتبط با آن،ماليات عملکرد، ماليات حقوق، ماليات عملکرد، گزارشات فصلي، ليست بيمه و ارسال آن، تحرير دفاتر روزنامه و کل و همچنين ساير مباحث مالياتي در نظر گرفته شود، شما مي توانيد از طريق اپليکيشن يا مشاوره تلفني نياز خود را رفع نمائيد.