قطعه هاي ويژه ( Featured Snippets) در سئو چه اهميتي دارند؟
قطعه هاي ويژه ( Featured Snippets) در سئو چه اهميتي دارند؟
قطعه هاي ويژه، قطعه هاي برجسته در نتايج جستجوي گوگل هستند.
اين “موقعيت 0″ پاسخ مستقيم به درخواست جستجوي کاربر را ارائه مي دهد. گوگل اين قطعه را در بالاي نتايج ارگانيک به ويژه براي جست و جوهاي اطلاعاتي نمايش مي دهد و بخش مرتبط و مناسبي از وب سايت را به عنوان متن، فهرست، جدول و همچنين تصوير يا ويديو نشان مي دهد.
وبسايتهايي که با نتايج خود در کادر قطعه برجسته رتبهبندي ميشوند، توجه بيشتري دريافت ميکنند و ميتوانند انتظار CTR بالاتر و ترافيک بيشتري را داشته باشند. تمام اطلاعات مربوط به قطعه هاي برجسته و بهينه سازي را مي توانيد در در سايت سئو مهدي نجاري بيابيد.
قطعه هاي برجسته چگونه به نظر مي رسند؟
در اولين صفحه نتايج جستجو، گوگل قطعات برجسته شده را براي بسياري از جستارهاي جستجو نمايش مي دهد. به اين قطعهها «موقعيت 0» نيز گفته ميشود و حاوي محتواي مرتبط از وبسايت مربوطه است که با عبارت جستجوي کاربر مطابقت دارد. قطعه برجسته شامل عناصر محتواي مختلف صفحه فرود است که در قطعه رتبه بندي مي شود:
- قطعه متن
- قطعه فهرست
- قطعه جدول
- قطعه ويديويي
قطعه برجسته معمولاً حاوي يک تصوير است که اغلب از يک وب سايت منبع متفاوت از گزيده محتوا مي آيد. گاهي اوقات حتي يک ويديو مي تواند يک قطعه ويژه توليد کند. علاوه بر اين، گوگل عنوان و آدرس وب سايت را در قطعه نمايش مي دهد تا کاربران بتوانند اطلاعات بيشتري در مورد دامنه مربوطه به دست آورند.
توضيحات متا در اينجا نمايش داده نمي شود. نتايج جستجوي ارگانيک از طريق يک قطعه به پايين مي لغزند. به عنوان يک نتيجه جستجوي برجسته، وب سايت مي تواند روي افزايش ترافيک ارگانيک براي URL مربوطه حساب کند.
Featured Snippet اغلب با پاسخ مستقيم (همچنين به عنوان جعبه پاسخ شناخته مي شود) برابر مي شود. با اين حال، جعبه پاسخ پاسخي است که از داده هاي گوگل براي يک کلمه کليدي بسيار ساده و بدون پيوند به وب سايت هاي خارجي توليد مي شود. جعبه پاسخ اغلب از داده هاي نمودار دانش تغذيه مي کند.
تکههاي برجسته چقدر رايج هستند؟
بر اساس تجزيه و تحليل هاي انجام شده در SERP Features Monitor توسط Searchmetrics، تعداد غير قابل ملاحظه اي در نتايج جستجوي گوگل وجود دارد. داده هاي نشان داده شده مربوط به فوريه 2020 است.
- آلمان: در نتايج جستجوي Google.de، يک قطعه برجسته در 6.5 درصد از عبارت هاي جستجو نمايش داده مي شود.
- انگلستان: نتايج جستجوي Google.co.uk يک قطعه برجسته را در 8.4 درصد از جستجوها نشان مي دهد.
- ايالات متحده: در نتايج جستجوي Google.com ايالات متحده، يک قطعه برجسته در 9.7 درصد از جستجوها ظاهر مي شود.
بهينه سازي براي قطعه هاي برجسته چيست؟
اول از همه، ديد دامنه خود براي نتايج جستجوي مربوطه در Google به طور قابل توجهي افزايش مي يابد. اگر در موقعيت صفر قرار مي گيريد، فقط تبليغات بالاتر از خود داريد - همه نتايج جستجوي ارگانيک به پايين مي لغزند.
اغلب مورد اعتراض قرار مي گرفت که کاربران مي توانند پاسخ سؤال خود را از قبل در قطعه مشاهده کنند و دليل ديگري براي بازديد از وب سايت ندارند.
اين ممکن است براي جستجوهاي بسيار ساده صدق کند. با اين حال، در بسياري از موارد، گوگل تنها بخشي از متن، ليست يا جدول را نمايش مي دهد، به طوري که کاربران براي ديدن تمام داده ها بايد روي صفحه فرود کليک کنند.
از اين نظر، اين ويژگي SERP يک فرصت عالي در سئو و بازاريابي محتوا براي ايجاد ديد ارگانيک بيشتر و در نتيجه ترافيک ارگانيک است.
نکاتي براي تحقيقات اوليه
بنابراين اگر به بهينه سازي اسنيپت فکر مي کنيد، بايد سوالات زير را از قبل از خود بپرسيد:
- آنها چه نقشي در صنعت من دارند؟ توزيع صنعتي قطعات برجسته به شدت به صنعت مربوطه بستگي دارد. طبق تحقيقات Searchmetrics، اين نتايج جستجوي برجسته بيشتر در بخش مراقبت هاي بهداشتي ظاهر مي شوند، جايي که براي 14.4? از کلمات کليدي مراقبت هاي بهداشتي مورد مطالعه ظاهر مي شوند. يافتن قطعه هاي برجسته در تجارت الکترونيک، مسافرت يا رسانه بسيار نادرتر است. در اين صنايع، موقعيت صفر در کمتر از 3 درصد از جستجوهاي گوگل نمايش داده مي شود.
- براي کدام عبارت جستجو نمايش داده مي شوند؟ در اينجا، تجزيه و تحليل مجموعه کلمات کليدي مرتبط شما براي توزيع قطعات برجسته ايده خوبي است. اين است به عنوان مثال ب. با مجموعه Searchmetrics امکان پذير است. اگر ميبينيد که مجموعه کلمات کليدي شما داراي بخش زيادي از قطعههاي برجسته است، بهينهسازي ميتواند ارزشمند باشد. علاوه بر اين، گزيدههاي قطعه و URLهاي متناظر مسابقه بايد از قبل تجزيه و تحليل شوند تا متن يا قطعه فهرست بهتري با محتواي با کيفيت بالا توليد شود.
چگونه براي قطعه هاي برجسته بهينه سازي کنيم؟
- هنگام بهينه سازي، استفاده کامل از کلمه کليدي يا عبارت کليدي مورد نظر که گوگل بايد از وب سايت شما به عنوان مرجع قطعه استفاده کند، مهم است.
- هنگام بهينه سازي، همچنين ايده خوبي است که از عبارت کليدواژه به عنوان سؤال در عنوان H استفاده کنيد، در حالت ايده آل به عنوان يک H2 نسبتاً بالا در صفحه.
- با يک قطعه متن، اجراي جملات بهينه شده با ساختار جمله ساده براي پاسخ 1 - 2 بعد از سوال H مهم است.
- براي بهينهسازي يک قطعه فهرست، از سؤال بهعنوان سربرگ H، تعداد زيادي کلمات ماشهاي و تعداد زيادي نقطه گلوله استفاده کنيد. گوگل حداکثر تعداد انگشت شماري را نشان مي دهد - کاربراني که مي خواهند بيشتر روي صفحه شما کليک کنند و در نتيجه CTR را افزايش دهند.
- براي ايجاد محتوا براي يک تکه جدول، از محتواي عبارت کليدواژه به عنوان تگ H نيز استفاده کنيد و محتواي مناسب را به صورت يک جدول ساده با تعداد رديف زياد ايجاد کنيد. اگر از اين طريق بهينه سازي کرده باشيد، گوگل نيز جدول کامل را نمايش نمي دهد.
- هنگامي که محتواي صفحه خود را بهينه کرديد، مي توانيد از ابزارهايي مانند Google Search Console يا Searchmetrics Suite استفاده کنيد تا ببينيد چقدر براي يک قطعه فهرست، قطعه جدول يا قطعه متن بهينه شده است. مي توانيد ارزيابي را در کنسول جستجو بر اساس رتبه بندي انجام دهيد، به عنوان مثال در موقعيت 0، و CTR، کليک ها و ساير معيارها را نمايش دهيد.
https://www.deshraag.org/activity/p/488914/
https://www.acityexplored.com/activity/p/462731/
http://gigglyu.com/activity/p/426366/
http://isms.pk/activity/p/4692016/
http://westernt2p.ca/activity/p/1108655/
https://bandochoi.com/activity/p/2056066/
http://www.bcsnerie.com/activity/p/2622939/